Ariana dla WS | Blogger | X X

2021. október 20., szerda

Láttam egy fiút

Láttam egy fiút...; realista, angst, saját
[Szavak száma: 427]

______________________


Láttam egy fiút a korlát mellett állni – tökéletes csendben –,

csak a jéghideg vas sikított ráfeszülő kezében.

Pedig aligha téphette volna ki – vézna volt és gyenge –,

mégis rémületes erő az, mi száguldozott benne.

 

Láttam a vívódást – megsiratta, átölelte –,

s akár az anyja, úgy állt mellette.

Hol megragadta – marasztalva, szeretettel –,

hol eltaszította hideg gyűlölettel.

Láttam őt átlépni a korláton, mikor a bizonytalanság – akár véres penge –

végleg kimetszette, ami még megmaradt benne.

 

Láttam őt a vizet figyelni – mint szomjazó a délibábot –,

látott ott valami valótlant, ami után kínzón vágyakozott.

Láttam, amint megremegett az ajka – cserepes és száraz –,

mert félelmetes valóra váltani egy végzetes vágyat.

 

Láttam az éjszaka színeit – védelmező fekete –,

közrefogni az alakját, és alábukni benne.

Pedig illettek hozzá a színek – a szivárvány színei –,

mert onnét, ahol én álltam, a fekete nem állt jól neki.

Láttam őt örülni a sötétségnek – békés és kedves –,

de láttam tőle viszolyogni is, mert magányos és retkes.

Láttam őt vakarni a bőrét – azt a sötét másodikat –,

fuldokolni alatta, pedig védelemként használta.


Láttam ezt a fiút várni – percekig, talán órákig –,

láttam őt nem félni, és bátorságot színlelni.

És mikor nem állította meg senki – oly' érdektelenek az emberek –

láttam őt feladni egy fiatal életet.

Láttam őt, mikor a szemében – valaha vad és tüzes –

megtört a fény, mikor nem marasztalta más, mint én.

Láttam őt arra kérni engem, hogy engedjem el – ne kérj ilyet, kérlek! –

nem azért, mert én senki voltam, vagy mert ő senki lenne.

 

Hanem azért, mert senkik vették körbe.

 

Hiszen nem csak én láttam őt – gonoszak az emberek –,

de egyedül én rezzentem össze, mikor elengedte az életet.

Láttam azt a fiút – oly’ szívet tépően –

kívánni egy életet: az enyémet, vagy akár a tiédet.

 

Láttam őt megkönnyebbülni – most már béke vár –,

mert egy dologtól: a haláltól nem vehették el a jogát.

Láttam őt megtörni egy királynak öltözött bohóc vasmarka alatt – ostoba vénember! –

és láttam a vasmarok alatt a petyhüdt hájat, amint erőnek álcázza a gyengeséget.

 

Csak én láttam a vézna bőr alatt pulzáló erőt – bátrabb vagy, mint hittem! –,

ami átlendítette őt a korláton, ahol már nem menthettem meg.

Hallottam suttogásokat, de csakis mocskosat – szégyelljétek magatokat! –

mert a tisztaság észrevétlen, csendes, csak a hiánya tűnik fel, de az felesleges.

Láttam őt elmerülni a habok között – kérlek, mondd, hogy ott könnyebb! 

olyan békés volt, egész megrémisztett.

Láttam a tisztaságot megfulladni a mocsoktól – a világ megint rosszabb hely lett –,

és láttam embereket diadalmaskodni egy elvett élet felett.

Láttam egy fiút meghalni – bocsáss meg, kérlek! –,

és láttam egy zászlót utána úszni a szivárvány minden színében.

2 megjegyzés:

  1. Hát igen...
    Múltkor 4-6-sal mentem, egy lányon szivárványszínű póló volt, erre valami pasas nyilvánosan elkezdte fújolni, de a saját évfolyamtársam is előadta, hogy "jogában áll hülyének lenni", mikor az egyetemen egy szivárványos táskát látott egy lánynál. És ez még csak annyi, hogy szivárványos a viselet (pedig ha nem azért hordja, de persze a magyar ember elvből ítélkezik), aki még ráadásul valóban meleg, annak szerintem rettenetes lehet. És a legrosszabb, hogy ezt a pedofil törvény alá hozták, mert az megértem, annak kell is törvény, de hogy most ezzel együtt... Nem gondoltam, hogy meglépik pont a választások előtt.

    A tartalmakat tekintve, ellehetetlenítve nincsenek, nem cenzúra lett, csak éppen nehezebb a hozzáférhetősége. Ami szomorú a 21. században.

    Amúgy nagyon szép vers lett, nekem nagyon átjött, számomra az egyik legjobb írásoddá vált. És jó, hogy írtál róla, szerintem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Több problémám is van ezzel az egésszel, és a legkisebb a "cenzúra"; ami ugye nem cenzúra. Engem leginkább tényleg az zavar, hogy elveszik az alapvető emberi jogaikat, az meg, hogy ezt az egészet a pedofil törvény alatt tették, egyszerűen undorító. Az iskolában a fiatalok nem kaphatnak felvilágosítást, és sarkosítva ebből az jön le, mintha a jelenség nem is létezne, és az a szerencsétlen gyerek totál egyedül marad ezzel, és ebből fognak jönni az öngyilkosságok vagy kísérletek. De ha nem akarunk ilyen borúlátóak lenni, akkor is minimum egy boldogtalan élet, csak azért, hogy a nagy magyarok elégedettek legyenek. Én csak nem tudom felfogni, hogy mi fáj ezen bárkinek is.

      Nem tudom, merre laksz, de itt Pécsen én még nem találkoztam ilyen szituációval az egyetemen vagy utcán, amiért hálát is adok :D Inkább facebookon szoktam mocskolódást látni, na azok viszont ki tudnak akasztani rendesen.

      Pont azért lépték meg, mert akik rájuk szavaznának, azok eleve a homofób réteg, és egyetértenek ezzel (legalábbis szerintem, de a politika nem az én asztalom :D )

      Köszönöm, örülök, hogy tetszett ^-^

      Törlés