Ariana dla WS | Blogger | X X

2020. május 3., vasárnap

Mami

[Fanart]


Mami; egyperces, anyák napi szösszenet

Ez a novella eredetileg az Aranymosás Irodalmi Magazinban volt olvasható, de a magazin sajnos megszűnt, így ismét felkerült a novella a blogra. :)

_________________


Ott szaladt a kisfiú, s lobogott a szélben a vékony vászoning, mosoly az arcán, s vele tüzelt az izgalom a szemében. Felsikkantott, ahogy átugrott egy kövön, nevetve lengette karját, s vidáman lengtetett egy színpompás borítékot.

Ott szökkent a kisfiú, s már fordult be az udvarba, boldogan kiáltott, azt sikoltotta:

– Mami, mami, nézd, mit hoztam!

Suhant a lába, szinte már repült, lélekszakadva, pirospozsgás arccal, felhevült mellkassal rontott a konyhába.

Azt mondták neki: „Anyukád örülni fog!”, és a kisfiú elhitte; megállt a pult mellett, nyakát nyújtogatva szimatolt a levegőbe. Valami készült, édes és cukros, csepegett a máz a tál széléről, és ő gyorsan lenyalta, mielőtt az anyu észrevehette volna.

– Mami, mami, nézd, mit hoztam! – lengette a karját, és izgatottan követte a nőt a konyhán át. Ugrabugrált, nyújtogatta a levelet, szólongatta, de csak fáradt sóhaj és dühös tekintet volt a válasz, amit kapott. A kisfiú megállt, kezében a levél. – Neked hoztam, nézd meg, mami! Ugye, örülsz neki, ugye boldog vagy?

Persze-persze, csak vidd már innen! – érkezett a válasz, és a kisfiú mozdulatlanul állt a konyha ajtajában. Kezei között a felbontatlan levél, apró kis mellkasában égő érzés, ajka megremeg.  Szipogott egyet – nem sírt, mert a mami olyankor nem szerette. Eloldalgott óvatosan, letette a kis rózsaszín, szívecskés levelet az ágyára.

Azt is mondták neki: „Mutasd meg, mennyire szereted a mamit!”, és ő mindent megtett, anyák napjára megtanulta azt a sok buta verset. Éjjel is mondogatta, felkelt álmából, újra meg újra elismételte, hogy a nagy napon majd szépen tudja elszavalni azokat a rímeket. „Az anyának nagyon fog tetszeni”, ígérte az óvónéni, és a kisfiú egy pillanatra hitt neki.

Azt is mondták: „Csinos legyél ám, Marcikám!” De hiába kérte, a mami nem öltöztette őt csinosba, és nem adott rá kis lakkcipőt, és nem igazította ki kócos haját a szeméből. Fájt a gyomra, és véresre karmolta a tenyerét, mert szégyellte a zöld kis tarzanos pólóját a csinos zakók fekete tengerében. Ott volt az a fiú is, az a hülye Zalán, és nevetett a szakadáson a nadrágja szárán.

Azt is mondták neki: „Ügyes legyél, Marcikám!” És ő izzadt és melege volt, de ügyes akart lenni, hogy a mami végre rámosolyogjon.

Azt is mondta neki az óvónéni: „Persze, Marci, persze, hogy a mami itt lesz!” És persze, persze, hogy ő elhitte ezt is.

És ott állt a kisfiú, ott állt a színpadon, tarzanos pólóját gúnyosan figyelték a nézők. Látta a vigyort a hülye Zalán arcán, és látta ugyanazt a fiú mamájának száján is. Látta a szép Lilla anyukájának csillogó szemét, és barátja, Pistike nagyijának szánakozó tekintetét.

És ott állt a kisfiú, lehajtott fejjel, mert a sok anyuka között egy sem volt, akinek elszavalhatta volna a verset. És a gyomra szorított, és a mellkasa égett, mert a mamija nem jött el, hogy sírva hallgassa a sok szép rímet.

Azt senki sem mondta neki, hogy: „A mami nem szeret téged!”, és ő sem mondta senkinek, hogy erről biztosan ő tehet.

Hazudtak neki, mert a mami nem szerette, pedig ő bármit megtett volna; minden csínyét visszacsinálta volna, ha akkor a mami csak egy picit… egy picit jobban szerette volna.



[Mert én még anyák napjára sem tudok egy vidám novellát összedobni. Remélem, azért tetszett.]

11 megjegyzés:

  1. Már a cím sejtette, hogy ez nem lesz valami vidám történet. Pedig olyan kis aranyosan fogalmaztál (nem tudom, lehet-e ezt mondani, de tényleg ezt éreztem :D ).
    Én nem így nőttem fel, így biztos vagyok benne, hogy egy gyereknek sosem kéne rádöbbennie, hogy nem szeretik, ezernyi ok lehet mögötte, miért nem, de mégis csak a gyereke, nem...? Furcsa, mindenesetre elgondolkodtattál :D
    Amúgy nekem sem megy a vidám dolog írása xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira szerettem volna valami vidámat, főleg mert így pici bűntudatot érzek a saját anyukám miatt, de egyszerűen erre vagyok beállítva. :D Én sem így nőttem fel, de vannak ismerőseim, barátaim, akik igen, és ez egy kicsit értük is szólt. Általánosban volt egy osztálytársam, aki nevelőszülőkkel élt, és az anyukája tényleg nem jött el az anyák napjára. :( Fel nem foghatom ezt a szülői hozzáállást, legyen az fogadott, vagy saját gyerek. Akkor az ilyen minek vállalt gyereket? Sajnos nagyon sok ilyen van, és engem nagyon elszomorít. :(
      Azért örülök, hogy tetszett. ^^
      Hát, mi nem a vidám dolgokra vagyunk beállítva, kész. :D Nekünk ez jutott. :3 (Én amúgy mazochista módon élvezem.)

      Törlés
  2. Fantasztikus írás, remek és elgondolkodtató mondanivalóval! :)
    Sajnos én is egyre többször találkozom ehhez hasonló esetekkel. Nekem is felfoghatatlan ez, mert én édesanyámtól végtelenül sok szeretetet kaptam, és én is rettenetesen várom, hogy kisbabám legyen, és gondoskodhassak róla, szerethessem.
    Köszönöm az élményt, örülök, hogy minőségi tartalmat olvashattam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sosem fogom megérteni, hogy viselkedhet valaki hasonlóan a gyerekével, egyszerűen nem fér a fejembe. Én is alig várom, hogy babázhassak, és halálra szeretgethessem a picikémet.
      Örülök, hogy tetszett, és köszönöm a kedves szavakat! ^^

      Törlés
  3. Istenem! Ez annyira szomorú. Ilyenkor még inkább áldom a szüleimet, és azt a szeretet, amiben mai napig részem van miattuk. De sajnos túlságosan gyakori az, hogy egy gyermek nincs megbecsülve, így fontos, hogy olykor ilyesmiről is írjon az ember. :(
    A kivitelezés megint zseniális volt. <

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, nem egy vidám történet, de valahogy úgy éreztem, erre az alkalomra most egy ilyen is kell. Az anyák napján mindig csak a jó tulajdonságaikról esik szó, de azt elfelejtjük, hogy vannak, akik egyáltalán nem kapták meg ezt a jót. Szerencsére mi nem közéjük tartozunk, de ezzel szerettem volna nekik részvétet nyilvánítani. :) Méltatós anyák napi vers és történet már úgy is rengeteg van. Meg hát amúgy sem tudok soha semmi vidámat összehozni. ><
      Örülök, hogy tetszett, és köszönöm! <3

      Törlés
    2. Azért egyszer szívesen olvasnék tőled fluffot is. Esetleg a régebbi írásaid között nincs ilyen? :)

      Törlés
    3. Régiek között van egy one-shotom (szerintem az egyetlen az összes történetem közül :D), épp a jövőhéten terveztem kitenni, de fluffnak azt se nevezném. :D Csak épp annak nem katasztrofális a vége.
      Az a baj, hogy az angstből sokkal több mindent ki tudok hozni, meg kreatívabb vagyok a depi-endekkel. Fluffhoz soha nincs semmi egyedi vagy érdekes ötletem. :/ De majd most ráállok, meglátom, sikerül-e valamit kreálni. ^^ Mindenesetre a héten kiteszem azt a "boldogabb" one-shotom, remélem, elég boldognak találod majd. :D

      Törlés
    4. Lelkesen várom. :) Megértelek egyébként, az angst dolgokból sokat ki lehet hozni. Bár én általában azokat a történeteket preferálom, amik keserédesek, de azért végül happy endjük van, nem feltétlenül tökéletes (mondjuk az egyik fél lebénul - pont ilyet olvastam a minap), de a fennálló helyzetből kihozzák a maximumot. :)

      Törlés
  4. Oh, úristen.
    Esküszöm, mintha egy verset olvastam volna. Nem volt egy vidám történet - de csodás volt! Sajnos, tényleg vannak ilyen szülők, és ez benne a legfájdalmasabb...
    Jaj, elképzeltem szegény kisfiút, ahogy ott áll magányosan és várja, hátha mégis el tudja mondani azt a verset valakinek, vagy végre felbontja azt a levelet az anyja. Ahw.
    Újabb követőt szereztél! :p
    Puszi, Lexa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Picit ez a rímesség volt a cél a formánál, szóval most örülök, hogy összejött. ^^ Tudom, hogy valami boldog novellát kellett volna írjak, de úgy éreztem, most ennek ilyennek kell lennie, mivel annyi gyerek van, akiknek az anyja nem érdemli meg a dicséretet. És igen, ez nagyon szomorú. :/
      Nekem teljesen elszorult a torkom attól a jelenettől. :( Egyem a kis pofikáját szegénynek, úgy meg akartam szeretgetni. :/
      Nagyon örülök, hogy tetszett, és hogy írtál, köszönöm! *_* Remélem, a továbbiakban sem fogsz csalódni. <3

      Törlés