Ariana dla WS | Blogger | X X

2021. május 7., péntek

Mocsok


Mocsok; realista, novella, saját

[Szavak száma: 795]


_____________


Mocsok.

Olyan volt, mintha minden, minden mocskos lett volna.

Emlékszem, akármihez értem, az ujjaim elnehezültek, viszketni kezdtek, úgy éreztem, beszennyeződtem, az ujjaimon láthatatlan kis szörnyek futkároznak, arra várva, hogy felkúszva a karomon a számba férkőzzenek, és megfertőzzenek, elszorítsák a tüdőm, kaparják a torkom, és nevessenek, miközben én köhögök, ők pedig trambulinoznak a nyelvemen, fehérre festve a rózsaszínű húst.

Mintha láttam volna, hol vannak. Mintha láttam volna, mit szennyeztek be, mit mocskoltak be, hol kuporognak engem, minket, titeket figyelve, és várva a pillanatot, amikor megérintitek a felületet, ahol ők türelmesen vártak.

A kilincseken. A buszok kapaszkodóin. A korlátokon. A csapon.

És mikor voltam olyan óvatlan, hogy megérintettem valamelyiket, úgy éreztem, kiszakad a gerincem, mert végigsöpört rajtam a mocsok fertőző érzése, és szinte leszaggatta a bőrt az ujjaimról. Nem mertem magamhoz érni, féltem, akkor az ujjamról átmásznak a pulcsimra, az arcomra, és onnét belém jutnak. A mocsok súlya a kezemen kisöpört mindent a fejemből, és nem éreztem, ha fúj a szél, ha esik az eső, ha belém mar a fájdalom; csak a mocsok forró harapását éreztem ott, ahol megérintettem valamit, ami szerintem beszennyeződött. Nem nyugodtam, nem kaptam levegőt, nem bírtam lélegezni, amíg le nem fertőtlenítettem a kezem. Egyszer. Kétszer. Négyszer, akár ötször is, amíg tisztának nem éreztem magam.

Most azt gondolod, elment az eszem. De én is tudtam, hogy ez abszurd. Mégsem tudtam megmagyarázni a testemnek, hogy teljesen feleslegesen rándul görcsbe, és hogy nem kell eltartanom magamtól a kezemet, a mocsok nem fog átmászni az ujjamról a kabátomra, csak mert hozzáértem. Én is tudtam, hogy nem kell addig sikálnom a kezem, amíg már kiütésesre vakarom, mert mindez felesleges. Azt hiszed, én nem tudom? De ezt nem én irányítom, legalábbis, a nehéz napokon így gondoltam. Az egész azért volt olyan rettenetes, mert hiába mostam a kezem, úgy éreztem, mocskos maradtam.

Tudod, miből gondoltam? Mert elnehezültek az ujjaim. Mintha kesztyűt húztam volna, csak ez a kesztyű egy fertő volt, egy mocsok, ami rágta a bőrömet. Hangyák, bogarak, amik futosgáltak a kezemen, belém haraptak itt, megnyaltak ott, és a lábaikkal karcolták a bőröm. Undorodtam magamtól, undorodtam a gondolattól, hogy rajtam lehetnek, hogy belém juthatnak, hogy a nyelvemen táncolhatnak, vagy a torkomban csúszdázhatnak, vagy éppen a gyomromban bújócskázhatnak, mintha egy játszótér lenne a testem, amiben addig garázdálkodhatnak, míg tönkre nem megy.

Sokunk játszótere tönkrement. Néhányunk újjá tudta építeni, bár sosem lett már a régi. Néhányunknak nem sikerült. De mindegyikünk játszótere azért ment tönkre, mert azok a valamik, amiket én apró, huncut és rosszakaró manóknak képzeltem el, azt hitték, a mi játszóterünk az ő játszóterük. Néhányunk játszótere már így is használt volt, túlhasznált, kellett volna egy tábla, vagy egy szalag, ami harsány betűvel hirdeti, hogy ez a játszótér már nem alkalmas játékra, mert már épp elegen játszottak benne. De nem mi döntöttünk. Ez volt a legrosszabb, tudod? Nem mi döntöttünk.

Eleve, ha én dönthetnék mindenről, ami velem történik, nem éreztem volna a mocskot. Volt, aki nem érezte. Sokan, ha őszinte akarok lenni. Mi kevesebben vagyunk. Néhányukat sosem érdekelte, mások azért féltek a kis manóktól, féltették a játszóterüket. Mi pedig… Nem is tudom, mitől féltünk. Nem is tudom, mitől féltem. Csak azt tudom, hogy a testem nem volt önmaga. Néha csak úgy megtörténik. Nem tudom neked megmagyarázni, mert én sem értem teljesen. Azt hiszed, igen? Tévedsz.

Csak azt tudom, hogy nekem ilyen érzés volt. Volt, aki az elvesztett szabadságát siratta, mert bizony elveszett, vagy elvették tőlünk, nem tudom. Volt, aki lázadt, mert lázadni szerintük menő volt. Mások azokat siratták, akiket nem láthattak, vagy akiket elvesztettek, vagy amit elveszítettek, mert valamit mindenki vesztett. Ne kérdezd a véleményem, engem egyikük sem érdekelt. Megvolt a magam baja. Mindünknek megvolt. Én nem sirattam a szabadságomat, és nem is akartam lázadni. Én csak tiszta akartam lenni. Én csak tiszta akarok lenni.

Azt kérdezed, milyen volt? Mint egy fertő. Mint egy mocsok. Mint egy putri. Mint egy bacitenger, amibe belefulladok, ami összecsap felettem, és amit sosem moshatok le magamról. Nem számít, meddig fürdök, vagy meddig mosok kezet, mert úgy érzem, a mocsok már a bőröm alatt van, vagy kapaszkodik belém, és én nem vagyok elég erős, hogy letépjem magamról. Még akkor is mocskosnak éreztem magam, amikor nem is mentem sehová, amikor nem is értem semmihez. Akkor is sikáltam a kezem, amikor tudtam, hogy nem lehetek mocskos. Fertőtlenítő, víz, sikálás, majd újabb adag fertőtlenítő, sikálás, és mikor abbahagytam, a kezem vörös volt. Később kiütéses, majd fájt, végül már tudtam, hogy abba kell hagynom, de ha abbahagytam, úgy éreztem, ezer meg ezer apró láb futkározik a testemen, csiklandoznak, megcsípnek, belém harapnak, összekoszolnak, bemocskolnak, és ami a legrosszabb: átugranak rólam azokra, akik a közelemben vannak. Hogy híd vagyok a mocsok és a szeretteim között. És úgy éreztem… nem, úgy érzem, már sosem szabadulok meg tőlük. Úgy érzem, már sosem leszek tiszta.

Hülye vagyok, mi?

Próbálj meg te kényszerbetegként élni egy világjárvány közepén.

______________

Nem terveztem a mostani helyzetről írni, aminek több oka van. Egyrészt unom. Szerintem mindenki. Másrészt, már így is rengetegen foglalkoznak vele; mindenki erről ír, mindenki ilyen pályázatokat indít. Egyszerűen unalmas. Sokan elmesélték már a maguk történetét, a maguk nézőpontját. Mindenki másként élte meg. Most hoztam egy olyat, amiről még nem láttam, hogy írtak volna. Mert nem mindenki az elvesztett szabadságát siratja...

8 megjegyzés:

  1. Már vártam, hogy előrukkolj valamivel.
    Nekem az eleje kicsit vontatott, "túl hangsúlyos" volt, de félút előtt túllendültél a holtponton és ment tovább a szösz és amit ki szerettél volna fejezni vele. És igen, kell erről is beszélni.
    Amúgy egyet kell, hogy értsek veled, nekem is van ismerősöm, aki ugyan nem volt kényszerbeteg, de a pandémia alatt azzá vált, teljesen kiütközött rajta és mindent mosott, mindent fertőtlenített. De egy másik barátnőm például depressziós lett és félni kezdett a tömegtől, alig mer a házból is kilépni. Szerencsére én ezt nem éreztem, de így látni őket azért borzalmas. Szerintem jó, hogy írtál erről. Én sem terveztem írni, pont azért, mert már ilyen sokan írtak róla (hisz ez foglalja le a világunk). De azért vannak aspektusai, amiről tudni kell, írni kell, beszélni kell.
    Köszönöm az élményt! :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, akkor át fogom nézni az elejét, hogy gördülékenyebb legyen, köszi, hogy szóltál. ^^
      Küldöm az erőt mindkettejüknek, remélem, sikerül helyretenniük ezt magukban (akár segítséggel is) ♥ És remélem, megértő velük a környezetük, szerintem az az egyik legfontosabb.
      Én ma bementem a városba, és mikor hazajöttem, háromszor mentem kezet fertőtleníteni... Egyszer mikor hazaértem, egyszer miután átöltöztem, meg egyszer kaja előtt. És hiába győzködtem magam, hogy már tiszta vagyok és feleslegesen stresszelem magam, egyszerűen muszáj volt. Ilyenkor napi sokszor agyfaszt kapok magamtól. :'D
      Én már az egész vírus előtt is ilyen idióta voltam, csak akkor másban ütközött ki a dolog, szóval nekem annyira nem új. De totál meg tudom érteni, akinek emiatt az egész miatt alakult ki, és tényleg sok erőt és kitartást kívánok neki ♥

      Törlés
    2. Majd átadom nekik :)
      Ha ettől érzed jobban magad, akkor inkább csináld, minthogy azon gondolkodj, hogy most nem mostam kezet, és akkor mi lesz, mert akkor csak rosszabb lesz. Neked is kitartást, sok erőt, belső békét <3 Vigyázz magadra.

      Törlés
  2. Nagyon szuper írás, de nem szeretem az ilyen szövegeket, mert van nekem is elég nyűgöm a vírus miatt, viszont nagyon érdekes megfigyelni, ki hogyan reagálja le/éli meg, mert mindenki másképp.

    Valamennyire ide kapcsolódik. Olvastam egy cikket, hogy aki hipochonder, az kábé nyeregben érzi magát, mert végre van alapja a félelmének, hiszen bárhol ott lehet a járvány. Viszont arra is figyelmeztet, hogy az ilyen emberek hajlamosak arra, hogy a tényleges betegségeiket meg lenézzék, mert ráfogják arra, hogy azt is csak beképzelik.

    Izé, nem tudom, miért írtam le, csak eszembe jutott erről az írásodról. :)
    Kitartást a továbbiakban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Totál megértem, én se olvasok ilyen "vírusos sztorikat", a valóságban is az agyamra megy, nemhogy még erről is olvassak :D De ez most kikívánkozott, meg egy ideje már terveztem egy novellát ebben a témában, és ezt tűnt a megfelelő időnek és helyzetnek.

      Az a baj, hogy amit olvastál, az totálisan igaz. Volt a családban egy hipochonder, és tényleg mindent bebeszél magának. Aztán bárányhimlős lett, elkapta a gyerekétől, és nem foglalkozott vele. Majd belehalt. Úgyhogy ez egy nagyon veszélyes dolog. :/ Bár szerintem ez a "nyeregben érzik magukat" a vírus miatt egyedül arra jó, hogy maguk és a környezetük felé is találtak valami igazolást a félelmeikre, hiszen még magukkal is logikusan el tudják hitetni, hogy most aztán tényleg félniük kell. Bár nem tudom, a hipochondriában a logika mennyire játszik közre... Tudják-e, hogy alaptalan a félelmük, vagy nagyon is megalapozottnak érzik… Az OCD úgy működik, hogy én is tudom, hogy egy faszság, amit csinálok, és semmi logika nincs benne, mégis muszájnak érzem, hogy csináljam.
      A lényeg, hogy nem irigylem a hipochondereket sem. :(

      Köszönöm, és nektek is kitartást! ♥

      Törlés
  3. Kedves ViPa!
    Ne haragudj, hogy ezt mondom, de csalódtam benned. A történet sok kívánni valót hagy maga után. Éretlen, nincs kidolgozva, olyan tessék-lássék próbálkozásnak tűnik. A design borzasztó lett, a színek nem illenek össze, a szöveg olvashatatlan. Nem biztos, hogy erőltetni kéne a blogolást.
    Üdv, Elise Glenn

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vipaaaa!
      Elise sok helyen megjelent, nem tudom, hogy láttad-e. Ő a kulturált Victoria Winters. Pont ugyanezt a szöveget vágta be mindenhova, úgyhogy így kezeld, és egy szavát se hidd el. <3 <3 <3

      Törlés
    2. Aranyos vagy, köszi a figyelmeztetést ^^ Csodálatos, hogy van egy újabb trollunk. Bár én egyébként nem érzem rosszul magam a negatív kritikától, mert ha az jogos, vagy segítőszándékú, és nem csak egy általános "szar vagy" üzenet, akkor az csak segít fejlődni. :) Sajnos Elise esetében nem is tudom mire vélni, hogy "csalódott bennem", hiszen egyetlen történetemet sem olvasta, csalódni meg ugyebár csak annak a műveiben lehet, akit követsz.
      Mindenesetre köszönöm a lelki támogatást <3

      Törlés